REC0010651 |
Cicle de conferències: nous reptes educatius, escola inclusiva i tecnologia educativa |
2023-2024 |
Cicle de conferències. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
19/11/2023 - 30/6/2024 (30 hores) de 18:00h a 20:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa
|
| |
|
Dates: 20/11, 27/11, 14/12, 21/12, 18/1, 15/2, 14/3, 18/4, 9/5, 23/5 |
| |
Inscripció |
08/09/2023 - 24/09/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Els nous reptes que planteja la LOMLOE fa necessària una reflexió de com donar-hi resposta dins l’aula a partir de les instruccions del Departament però també les solucions que han desenvolupat els centres i els docents.
En aquestes sessions presentarem materials, compartirem experiències i analitzarem estratègies d’ensenyament i aprenentatge que podem servir com a referència per als docents i centres compromesos amb la transformació educativa mirant de concretar-ho en les diferents etapes: Infantil, Primària i Secundària
Així mateix es pretén actualitzar i dotar als participants d’eines i estratègies pràctiques tenint en compte la diversitat de l’alumnat, l’escola inclusiva i la tecnologia educativa i els ODS
|
| |
Objectius |
Conèixer diferents estratègies i pràctiques d’aprenentatge que facilitin la inclusió de l’alumnat a l’aula.
Presentar usos de la tecnologia a l’aula que facilitin la inclusió i tinguin en compte els elements al nou curriculum
Reflexionar sobre el paper del docent i del centre educatiu en aquest segle.
|
| |
Continguts |
Inclusió educativa: estratègies i pràctiques
Eines tecnològiques d’aplicació directa a l’aula
El nou currículum: possibilitats i implementació
L’atenció educativa: propostes per arribar a tot l’alumnat
ODS: Reptes de la societat actual
|
| |
Formador/a |
Joaquim Fonoll, Sebastià Capella, Mireia Roca i Imma Margalef
|
| |
Avaluació |
Assistir a totes les conferències, lliurar el portafoli i la reflexió final i el qüestionari de valoració.
La reflexió final consta d'un portafoli que s'ha d'anar fent a mesura que avança cadascuna de les conferències plantejades. En aquest portafoli s'ha de recollir les principals idees desenvolupades en la conferència així com la seva relació amb el dia a dia a l'aula on s'exerceixi. És a dir, cal reflexionar sobre el paper del docent i del centre educatiu en relació a la tecnologia presentada i els elements del nou currículum.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistir a totes les conferències, realitzar correctament totes les tasques de manera satisfactòria i lliurar el portafoli que inclogui una reflexió final sobre el paper dels docents i els reptes i possibilitats que es plantegen a les aules.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de totes les etapes educatives
|
| |
E-mail |
actevitats@pangea.org
|
| |
ODS |
ODS4 - Educació de qualitat |
|
ODS3 - Salut i Benestar |
|
|